Exeo
Het is geen geheim dat Seat voor hun stap naar het middenklasse segment de hulp van Duitsland heeft ingeroepen. Door de vorige generatie A4 als basis te nemen hebben ze niet alleen een uitstekende ‘donor’ gevonden, het scheelt het merk ook de nodige ontwikkelingskosten. De carrosserie blijft grotendeels gelijk maar wordt uiteraard wel voorzien van een Seatsaus, met andere bumpers, en voor- en achterzijde.
In het interieur wordt gebruik gemaakt van het A4 Cabriolet interieur. Dit interieur wijkt iets af van de A4 sedan en Avant, zo zijn de luchtroosters rond in plaats van vierkant, en dat komt voor Seat goed uit. Met een eigen stuur en een aantal knoppen, hendels brengen de Spanjaarden zo hier hun eigen draai aan.
De Seat Exeo wordt op de Autosalon van Parijs voorgesteld en komt in 2009 op de markt. Tegen die tijd heeft Seat ook de beschikking over de nieuwe 1.6 en 2.0 commonrail dieselmotoren die in het VAG-concern worden ingezet.
Seat Ibiza FR
We zaten er al op te wachten; extra gepeperde versies van de Ibiza. Seat weet dat heel goed en heeft volgens traditie een zowel een FR als een nog sportievere Cupra (en Cupra R) in de pijpleiding. De Ibiza op deze foto’s heeft in ieder geval grote remschijven en –klauwen. Ook de uitlaat is niet voor een een-punt-vier bedoeld. Onder de kap ligt een sterk variant van de 1.4 TSI turbomotor, al dan niet te koppelen aan de nieuwe zeventraps DSG-versnellingsbak.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review