De nieuwe E-klasse krijgt een design dat in lijn is met de grote S-klasse. Brede wielkasten, een scherpe lijn ter hoogte van de deurklinken en forse bumpers maken deze forse Duitser weer tot een modern geheel. Net als de grille en luchtinlaten is het allemaal wat meer op sportiviteit en dynamiek gericht. De ronde dubbele koplampen zijn passé.
Voor de nieuwe E-klasse – ook wel W212 genoemd - komt het SBC remsysteem te vervallen. Een conventioneel remsysteem, aangevuld met cornering brake control neemt het stokje over. Het is niet onwaarschijnlijk om keramische remmen te verwachten in de AMG-versie. Ook staan er allerlei nieuwe veiligheidssystemen op het programma. Het onbedoeld wisselen van rijstrook blijft niet meer onopgemerkt en de bestuurder, de auto en het wegdek wordt door middel van allerlei sensoren scherp in de gaten gehouden.
Motorisch had Mercedes in Geneve heel wat nieuws te melden. We verwachten in ieder geval een Bluetec diesel, en natuurlijk is ook de 517 pk sterke 63 AMG op den duur weer van de partij. Hij volgt waarschijnlijk een half jaar na introductie van de 'minder bedeelde' E-Klasse. Heeft het team nog even de tijd om het prachtige motorblok iets te kietelen, want de 580 pk sterke Audi RS6 zal 'Das Haus' wel een doorn in het oog zijn. Aan de basis staat de 200 Kompressor met 184 pk. Vervolgens doet een direct ingespoten zescilinder zijn intrede, bijvoorbeeld de 350 CGI uit de CLS. Dieseltopper wordt een 354 pk sterke V8. In 2010 volgt een hybride-variant.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review