Meer info 8C Competizione

Dat hij komt is nu wel duidelijk, Alfa loopt er behoorlijk mee te koop. Maar de specificaties hadden we nog niet van de

Dat hij komt is nu wel duidelijk, Alfa loopt er behoorlijk mee te koop. Maar de specificaties hadden we nog niet van de 8C Competizione, maar die zijn nu ook bekend.

Laten we gelijk maar met het beste nieuws beginnen, ze krijgt een V8. Het vermogen? 450 Paardenkrachten krijgt de met achterwiel aandrijving uitgeruste 8C. Gegarandeerd pret dus. De motor heeft een inhoud van 4.7 liter en is nauw verwant aan de Maserati krachtbron die ook te vinden zal zijn in de opvolger van de Coupé.

Om de auto niet te zwaar te maken, wat alleen maar de prestaties negatief zou beïnvloeden, is de carrosserie gemaakt van koolstofvezel. Dit lichte, maar uiterst sterke materiaal zullen we ook terug zien in het interieur. Een ander, niet te missen detail aan de buitenzijde zijn de grote 20 inch lichtmetalen wielen. Gelukkig wijkt de definitieve versie alleen in details af van het in 2003 gepresenteerde concept model. Zo blijft de 8C "porno op wielen". Ook de maten zijn nagenoeg hetzelfde. De conceptcar had een lengte van 4,28 meter, een breedte van 1,90 meter en een hoogte van 1,25 meter. Alleen de hoogte is iets anders bij het definitieve model. Het enige negatieve nieuws is dat de 8C Competizione in een beperkte oplage gebouwd gaat worden. Slechts 500 stuks in totaal worden er vervaardigd. Wij verwachten dat de meeste daarvan naar Amerika zullen vertrekken om daar als image builder te fungeren.