Hyundai frist de Matrix op

De facelift van de Hyundai Matrix is een feit. De compacte ruimte-Koreaan kreeg een nieuwe neus, in lijn met de

De facelift van de Hyundai Matrix is een feit. De compacte ruimte-Koreaan kreeg een nieuwe neus, in lijn met de familieleden i10 en i30. Het interieur en het kleurenpalet werd ook herzien. Het vanaf-prijskaartje is nog steeds scherp; 16.495 euro.

Het basisontwerp van de Matrix dateert uit 2001, en is een product van Pininfarina. Nu 7 jaar later is het tijd voor een hele nieuwe neus, zodat het familiegezicht in ere wordt hersteld. Het interieur veranderde niet rigoureus maar kreeg wel een antraciete kleurstelling. Vier nieuwe lakkleuren frissen de MPV verder op.

De praktische bruikbaarheid is nog steeds op peil; de achterbank van deze vijfzitter is neer te klappen en ook te verschuiven. De bagageruimte varieert van 345 tot 1284 liter. Modaal voor een 4.06 meter lange auto, die bijvoorbeeld de Renault Grand Modus moet gaan beconcurreren.

Onder de kap ligt een inmiddels vertrouwde speler, de 1.6 CVVT met 103 pk. Deze benzinemotor geeft de Koraan een top van 170 km/u. Een sprinter is het logischerwijs niet, want in 12.7 seconden is de 0-100 grens bereikt. Het brandstofverbruik is geen uitschieter: 7.3l/100 km.

Qua uitrusting valt er meer te kiezen; ActiveVersion, DynamicVersion en StyleVersion. De ActiveVersion heeft met de facelift nu ook standaard airconditioning, roofrails en privacyglas. De DynamicVersion heeft daar bovenop een dakspoiler, verwarmbare buitenspiegels, en mistlampen in de voorbumper. Het meest luxe model is de StyleVersion, die bovenop de DynamicVersion nog zijairbags, climate control, 15” lichtmetalen velgen, tripcomputer, tweeters en 12 volt-aansluiting met opbergbox tussen de voorstoelen te bieden heeft. Zij-airbags doen dus pas bij deze uitvoering standaard hun intrede.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.