Goed is te zien hoe de voorzijde vorm heeft gekregen, met de herkenbare Opel-grille en schuingeplaatste koplampen. Bijzonder is de komst van zogenaamde Flexdoors, twee schuifdeuren die een ruime toegang voor de inzittenden achterin verschaft. Een slimme keuze, want het interieur belooft eveneens zeer praktisch ingesteld te zijn, met verschuifbare bank en stoelen. Het ontwerp in de breed opgezette cockpit zal grote overeenkomsten met die van de Insignia (en in ontwikkeling zijnde Astra) vertonen.
Zoals we al zagen in de designschets en een opgedoken foto's, wordt de nieuwe Meriva al met al stukken minder behoudend gelijnd. Opel weet heel goed dat er in deze klasse best wat meer levendigere belijning aan te pas mag komen. Direct valt de flanklijn vanuit de wielkasten op, die als eerste bij vlaggenschip Insignia verscheen.
Het groene denken is ook bij Opel geen bijzaak. Zuinige economische benzine- en (ecoFlexx) dieselmotoren zijn van de partij. Dan valt er te denken aan de 1.3 CDTI en 1.7 CDTI diesels met 75 tot 125 pk of de benzine 1.4 met 90 pk. Een sportieve OPC-variant moet ook in de pijpleiding zitten. Met een 192 pk sterke 1.6 liter turbomotor uit de Corsa moet deze potente viercilinder voor het nodige spektakel zorgen. Brede glimlach bij de kids verzekerd!
De verwachting is dat de Meriva nog eind dit jaar wordt geintroduceerd en medio 2009 in productie gaat en bij de dealers staat.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review