Mercedes heeft de M-Klasse een nieuwe set bumpers gegeven, en ook de koplampen kregen een nieuw design. De grille werd wat aangedikt, waardoor de M-Klasse nog meer machtsvertoon uitstraalt. Bij het oude bleef de 4Matic vierwielaandrijving en de 7-traps versnellingsbak. Wel werden de motoren fijngeslepen en daalde het verbruik met 0.4l/100 km.
Alle modellen zijn voortaan standaard voorzien van onder meer een stuurwiel met schakelpaddles, comforthoofdsteunen, het preventieve veiligheidssysteem PRE-SAFE, bekleding uitgevoerd in stof/ARTICO, nieuwe 17-inch lichtmetalen velgen en donkere achterlichten
Wie een van de topmodellen bestelt, te weten de ML500 of 420 CDI, beschikt nog verder over in chroom uitgevoerde sierlijsten en uitlaateindstukken, groter 19-inch lichtmetalen velgen, luchtvering en stoelen met ARTICO-bekleding inclusief hoogte- en lengteverstelling van de lendensteun.
Het omvangrijke motorpalet bestaat uit de 350, 500 en 63 AMG voor benzineversies, en 280 CDI,320 CDI, 420 CDI voor dieselrijders. De vermogens lopen hierbij op van 190 pk tot een reusachtige V8-510 pk voor de 63 AMG-uitvoering.
Zoals gezegd staat de ML nu vanaf 71.649 euro in de prijslijsten. Dat geldt voor de ML350. De instap-diesel 280CDI kost 72.004 euro. Ietsje meer vraagt Mercedes voor de 320 CDI: 75.382 euro. De topdiesel kost 102.592 euro. De ML500 staat voor 99.373 euro op de stoep. De AMG kost beduidend meer: 148.089 euro (inclusief G-label en slurptax, natuurlijk).