Zakelijke rijder gaat voor emotie

Daihatsu laat weten dat hun kleine Cuore geen Zakenauto van het Jaar is geworden. Hij is dan wel relatief ruim en

Daihatsu laat weten dat hun kleine Cuore geen Zakenauto van het Jaar is geworden. Hij is dan wel relatief ruim en zuinig, dat bleek niet voldoende voor een winnend juryrapport. Niet zo gek, want de gemiddelde zakelijke rijder gaat toch voor een maatje groter. Opmerkelijker is echter dat in de top 20 geen enkel Japans model is vertegenwoordigd.

In de top 50 is zelfs maar een A-segment auto, zoals de Cuore dat is, opgenomen. Grootte en emotie blijken een grote rol te spelen en de auto is dus meer dan een vervoersmiddel van A naar B. Dat Japanse modellen maar weinig vertegenwoordigd zijn, is soms ook een kip-ei verhaal. Niet alle leasemaatschappijen bieden de mogelijkheid om ‘Japans’ te leasen. Ook is dynamiek en vlotte looks op dit moment helemaal de trend, en dat hebben de Westerse merken vaak wat meer onder de knie. Toch zijn wij bijvoorbeeld wel gecharmeerd van de Mazda6, bijvoorbeeld.