Wie goed kijkt ziet wel degelijk de verschillen ten opzichte van het huidige model. Zo is de neus veranderd en eveneens zijn er aantal zaken veranderd aan de zijkant. Het grootste verschil met het huidige model is toch wel dat de X5 18,7 centimeter in lengte is toegenomen. Zodoende is er nu plaats voor een derde zitrij. Dit heeft BMW aan de ene kant gedaan om zo de afstand met de X3 te vergroten, maar de belangrijkste reden is natuurlijk dat de concurrentie nu kan worden aangegaan met de Audi Q7.
Ook het interieur is niet schrikbarend veranderd. Wat wel opvalt binnenin, behalve de extra zitrij natuurlijk, is dat het I-Drive systeem (eindelijk) is aangepast. Er zijn een achttal knoppen naast het beeldscherm geplaatst die de bediening van het systeem wat makkelijker maken. Verder heeft de X5 als eerste SUV een head-up-display.
In eerste instantie kan er gekozen worden uit drie motoren. De instapper zal de 3.0 liter zescilinder worden met een maximum vermogen van 272 pk. Hiermee is de X5 in staat om in 8,3 seconden de 100 km/h te bereiken. Het voorlopige topmodel is de 4.8 liter V8 die een vermogen kan opwekken van 355 pk. Hierdoor kan de X5 een topsnelheid bereiken van maar liefst 240 km/h. De 100 is bereikt in slechts 6,5 seconden. Voor de dieselaars is er voorlopig maar een keuze. De enige diesel die leverbaar is, is de 3.0 liter zes-in-lijn die een vermogen heeft van 231 pk. In 8,1 seconden diesel je naar de 100 km/h om vervolgens door te trekken naar een top van 225 km/h. Overigens is aan elke motor standaard een vernieuwde zes-traps automaat gekoppeld. Het is de bedoeling dat de nieuwe X5 in het voorjaar van 2007 bij de dealers staat.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review