Meer pit maar minder dorst voor Volkswagen Phaeton TDI

Voor het vlaggenschip Phaeton heeft Volkswagen meer pit tegen een lager verbruik in petto. De 3.0 TDI dieselmotor in

Voor het vlaggenschip Phaeton heeft Volkswagen meer pit tegen een lager verbruik in petto. De 3.0 TDI dieselmotor in deze Duitser werd namelijk herzien. Meer pk’s, Newtonmeters en minder dieselverbruik zetten deze mastodont weer even op de nieuwskaart.

De technici slaagden er in het vermogen van 231 naar 240 pk op te krikken, en het koppel een zet van 50 Nm te geven, naar 500 Nm. De topsnelheid hoeft nog niet worden begrensd, maar met een maximale snelheid van 237 km/u is het allerminst afzien op de Duitse Autobahn. Volkswagen belooft een lager verbruik, nu 9.1l/100 km. Scheelt weer wat slurptax… Audi scoort overigens met hun 3.0 TDI in de A8 nog wel beter, mede te danken aan 300 kg minder massa. Dankzij de aanpassingen aan de drieliter diesel voldoet deze oliestoker ook aan de strenge Euro5 normen die na de zomer van volgend jaar van kracht gaan. Toch missen we nog een superdiesel, zoals de V10 TDI die een tijd geleverd kon worden. Daarvoor moet je bij de Touareg zijn, of een tweedehands Phaeton aanschaffen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.