De nu leverbare Audi TTS Coupé is er vanaf 62.900 euro, de diesel-TT Coupé – binnenkort te bestellen - staat voor minimaal 48.650 euro te boek. De Roadsterversies van de TTS en de TT TDI beginnen respectievelijk bij 67.460 euro en 51.600 euro.
Audi TTS
De komst van de Audi TTS rond voorlopig de bovenkant van het leveringsprogramma af. Met zijn 2,0-liter TFSI-motor beschik je over maar liefst 272 pk, waarmee hij net even krachtiger is dan de Audi S3. De prestaties die deze krachtcentrale in de TT neerzet zijn zeker spectaculair te noemen. Wel eens met een tweeliter in 5.2 seconden naar 100 gesneld? Indrukwekkend, en ook te danken de standaard quattro vierwielaandrijving. De topsnelheid is begrensd op de bewust overeenkomen 250 km/u. De 2.0 TFSI is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak met kortere schakelwegen en het brandstofverbruik komt op 8.0l/100km. De Roadster verbruikt een kleine scheut meer. Met de optionele S tronic versnellingsbak daalt het verbruik weer iets.
Dergelijke motorkracht werkt natuurlijk uitnodigend om eens flink te gaan sturen. Audi’s magnetic ride – een elektronische demperregeling – helpt de bestuurder daarbij een handje. Verder is de Audi TTS voorzien van exclusief lichtmetaal, nieuwe xenon-koplampen met LED dagrijverlichting, een speciale TTS grille en aluminium buitenspiegels. Een als diffusor vormgegeven achterbumper en vier uitlaatpijpen completeren het TTS-gevoel. Audi heeft het interieur van deze top-TT verrijkt met lederen sportstoelen, grijs instrumentenpaneel, RVS-sportpedalen en een nieuw stuurwiel.
Audi TT TDI
Na tien jaar TT doet nu ook TDI techniek zijn intrede in Audi’s sportwagen. Blijkbaar is de combinatie dieselmotoren en sportwagens nu langzaam maar zeker geen vloeken in de kerk meer. De successen met de Audi R10 V12 TDI zeggen eigenlijk al voldoende. Voor de Audi TT TDI heeft het merk de nieuwe common rail tweeliter diesel in petto. Hij levert 170 pk en 350 Nm, en al deze kracht komt vrij op vier wielen. Met de zesbak snelt de diesel-TT in 7.5 seconden naar 100 en topt bij 226 km/u. Het verbruik is slechts 5.3 liter/100 km, als je je tenminste een beetje inhoudt. Het geeft deze TT recht op een energielabel B. Een sportonderstel en ESP zijn dus standaard. Audi magnetic ride is optioneel beschikbaar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review