Scoop - Nissan GT-R V-Spec

Nissan heeft met de GT-R een schot in de roos. De vraag naar deze supercar overtreft de verwachtingen ruimschoots.

Nissan heeft met de GT-R een schot in de roos. De vraag naar deze supercar overtreft de verwachtingen ruimschoots. Ondertussen rijdt het merk in het geniep met de overtreffende trap rond; de GT-R V-Spec.

Voor deze V-spec heeft Nissan zijn looks subtiel aangepast. We zien nieuw lichtmetaal, maar ook een nieuwe ‘splitter’ voor. De nieuwe splitter is noodzakelijk om de koeling voor motor te garanderen en de groter uitgevoerde Brembo remmerij bijterig te houden. De verandering aan de turbomotor is echter helemaal niet te missen.

In plaats van 480 paarden die deze 3.8 liter V6 krachtcentrale normaliter produceert, zit er nu meer dan 550 pk in het verschiet. In combinatie met de standaard vierwielaandrijving en een sequentiële zestrapsautomaat met dubbele koppeling moet dat zeker voor onaards geweld zorgen. Nissan is overtuigd van zijn potentieel, want voor een rondje Nürburgring rekent het merk op 7 minuten en 25 seconden, een winst van 13 seconden.

Naast extra vermogen werd ook het wagengewicht verlaagd. Rijplezier moet immers van twee kanten komen. Het gebruik van carbon en andere lichtgewicht technieken, moet de GT-R V-Spec toch zeker 150 kg doen afslanken.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.