Auto-shoppen via internet in de smaak bij vrouwen

In tijden dat bijna alles via internet te koop is, is het niet gek te bedenken dat auto’s ook digitaal in de showroom

In tijden dat bijna alles via internet te koop is, is het niet gek te bedenken dat auto’s ook digitaal in de showroom kunnen staan. Dat dat zeker op prijs wordt gesteld, blijkt uit onderzoek van Opel onder vrouwen. Maar liefst 26% van de vrouwen zou een nieuwe auto willen kopen via internet als dit mogelijk zou zijn. Een kwart van ziet de auto als het ultieme accessoire.

In tijden dat bijna alles via internet te koop is, is het niet gek te bedenken dat auto’s ook digitaal in de showroom kunnen staan. Dat dat zeker op prijs wordt gesteld, blijkt uit onderzoek van Opel
Opel Agila

Opel vroeg 1200 vrouwen naar hun beweegredenen om een auto via internet aan te schaffen. De belangrijkste voordelen van het kopen van een nieuwe auto via internet zijn volgens hen het prijsvoordeel, kiezen wanneer het je het beste uitkomt en het op je gemak kunnen kiezen.

Voor de meeste Nederlandse vrouwen is een auto ‘slechts’ een vervoermiddel, maar een kwart ziet de vierwieler ook als het ultieme modeaccessoire. Geen wonder dat de helft van de ondervraagden een auto aanschaffen net zo leuk vindt als een dag shoppen.

En nog iets: De ondervraagde vrouwen zijn vrijwel unaniem van mening dat vrouwen net zo goed autorijden als mannen en ook net zo goed de weg kunnen vinden. Maar meer dan de helft van de vrouwen vindt wel dat mannen beter kunnen inparkeren dan vrouwen.