Ford Focus aan de PowerShift

De ‘sportieve ’automaat maakt zijn debuut bij steeds meer automerken. Net als Volvo levert Ford vanaf deze maand de

De ‘sportieve ’automaat maakt zijn debuut bij steeds meer automerken. Net als Volvo levert Ford vanaf deze maand de Powershift-transmissie, in de Focus. Deze automaat heeft een dubbele koppeling en schakelt daardoor razendsnel en werkt bovendien efficienter dan de conventionele variant.

Ford koppelt de PowerShift aan de Focus met 2.0 TDCI dieselmotor. Met deze 136 pk sterke zelfontbrander in het vooronder bedraagt het verbruik dan 5,8 liter/100 km, goed voor een energielabel C en een roetloze uitstoot. Toch sprint deze Duitser als het moet in 9.6 naar 100 en houdt pas op met versnellen bij 200 km/u.

De technici hebben de Powershift efficient ingesteld. Zo is er bijna geen kruipneiging bij stationair toerental en schakelt de zestraps minder snel 2 tandjes terug. Naast de automatische stand kan er natuurlijk ook zelf een verzet worden gekozen.

De Powershift-transmissie is leverbaar voor alle carrosserievarianten en alleen in combinatie met het luxe Ghia of Titanium uitrustingsniveau. De vanafprijs voor de automatische Focus bedraagt 31.275 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.