Het gewijzigde front geeft de B-Klasse een meer uitgesproken, spitser gezicht. De bumper toont zich wat gespierder en ook de drie-lamellen grille sprint meer in het oog. Ook zijn buitenspiegels en handgrepen voortaan in kleur meegespoten, toch niet onbelangrijk... In het interieur gaat het er allemaal meer ‘des Benz’ aan toe, met hoogwaardige materialen en een aangepaste middenconsole. Aan de achterzijde bleven de wijzigingen beperkt tot nieuwe achterlichten en een chromen handgreep. Ook de bumperpartij toont zich iets anders.
Motorisch gezien is er gevarieerd nieuws. Het merk belooft dat ze allemaal zuiniger zijn geworden, zo’n 7 procent. Later dit jaar verschijnen er nog BlueEfficiency-uitvoeringen, met een start-stop systeem, lager gewicht, aangepast motormanagement en transmissie, en geoptimaliseerde aerodynamica. Aan de basis staat de B150 (95 pk), gevolgd door de B170 (115 pk). De B200 bleef, net als zijn turbo-broer, onaangeroerd. Aan de benzine-top staat dus de B200 Turbo, die met 193 pk behoorlijk wat geweld ophoest. Dieselaars hebben nog steeds keuze uit de B180 en B200 CDI met respectievelijk 109 en 140 pk. Aardgasliefhebbers komen ook aan hun trekken, want Mercedes heeft ook een aardgas-B ontwikkeld, de B170 NGT.
Met het doorvoeren van de facelift kreeg de B ook handige snufjes mee. Zo is er nu Hill Assist, waardoor de hellingproef tot het verleden behoort. Ook is er een uitgebreide parkeerhulp beschikbaar. De remlichten kennen tenslotte een noodstop-modus, waarbij ze snel knipperen om achteropkomend verkeer te waarschuwen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review