Uit de doeken - Volkswagen Golf TDI Hybrid rijdt 1 op 29

We lieten deze zuunigerd al even de revue passeren vorige week, maar vandaag is hij een feit. Volkswagen toont de Golf TDI Hybrid. Een zuinige dieselmotor, steun van de elektromotor en de nieuwe zeventraps-DSG versnellingsbak maken deze Golf ongekend zuinig. Met 3,4 liter/100km neemt deze diesel-hybride genoegen. Dat levert een CO2-uitstoot op van 89 gr/km, en dat is – op dit moment – een fiscaal gunstige waarde.

Zoals het een hybride betaamt werken verbrandingsmotor en elektromotor naar gelang de omstandigheden. In de stad is het de elektromotor die het werk doet. Op de snelweg neemt de efficiënte dieselmotor het roer over. Wanneer extra vermogen nodig is, werken beide motoren samen.

De dieselmotor is compleet nieuw. Het is een driecilinder met een inhoud van 1,2 liter, voorzien van common rail inspuiting en variabele turbo. Daardoor perst deze kleine zelfontbrander er 75 pk’s uit. Het maximumkoppel bedraat 180 Nm bij 2200 toeren. De aan de dieselmotor gekoppelde elektromotor, waar de auto mee kan wegrijden, genereert 27 pk. Energie wordt genegereerd en opgeslagen in het 45 kilogram wegende NiMH-accupakket, die in de kofferruimte is ondergebracht.

De Golf Hybrid kent ook een geoptimaliseerd exterieur. De grille is gedeeltelijk gesloten – net als bij de BlueMotion modellen. Ook is de hybrid wat lager op zijn poten gezet. In het interieur werd ook rekening gehouden met het milieu. De stoelbekleding is vervaardigd uit gerecycled polyester en restproducten uit de leerindustrie. Voor de sierlijsten is snel groeiend bamboe gebruikt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.