Als vanouds beschikt de Camaro over achterwielaandrijving, en mogelijk monteert het merk onafhankelijke wielophanging achter. Met de tijd mee zullen we maar zeggen. Van het ‘downsizen’ van de motorisering is geen sprake. Onder de kap huist een 6,0 liter V8, die overigens wel voorzien is van cilinderuitschakeling – voor een gunstiger brandstofverbruik. De concept car beschikte over 21 inch wielen voor en nog één maatje groter achter. We zijn benieuwd of de productieversie ook over deze maat zal beschikken.
De productie zal plaatsvinden in Canada, maar de ontwikkeling van de auto wordt door de Australische tak van GM verzorgd, het merk Holden neemt deze taak op zich. Een cabriolet-versie staat gepland voor 2010 a 2011.
Update:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar de Chevrolet wilt er mogelijk toch aan geloven. Bij monde van de topman van het merk werd bekend dat een viercilinder turbomotor voor de nog te introduceren Chevrolet Camaro niet onbesproken blijft.
Het merk doelt op de geblazen tweeliter krachtbron die al zijn weg naar de Pontiac Solstice en Saturn Sky Roadster heeft gevonden. Deze viercilinder levert 260 pk, en dat moet toch een leuke basismotorisering zijn. Het verbruik zal zeker gunstiger zijn dan een V8-tempelier. De brandstofprijzen zijn in Amerika ook niet meer wat het geweest is...
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review