De nieuwe sedanversie van de A-klasse staat op dezelfde wielbasis als de hatchback waarvan uiteraard het volledige platform en de aandrijflijn afkomstig is. Ook de vergaande elektronische voorzieningen en het brede, digitale instrumentarium worden identiek overgenomen. Heel bijzonder is de enorm lage luchtweerstandcoëfficiënt van 0,22 waarmee deze auto alle actuele serieauto's overtreft.
Achterbank
De auto, die als opvolger van de CLA mag worden gezien, staat voor het publiek voor het eerst op de Parijse salon van 4 tot en met 14 oktober. De lengte van 4,55 meter brengt met zich mee dat het model een forse binnenruimte biedt. Dat is extra te merken op de achterbank waar de afmetingen bovengemiddeld zijn. Daarnaast biedt deze Mercedes een bagagevolume van 420 liter. Die ruimte is vorstelijk toegankelijk vanwege een grote klepopening.
Dubbele koppeling
Bij introductie start Mercedes met twee motoren. Om te beginnen de A200 met de 163 pk sterke 1,3 liter gekoppeld aan een 7G-DCT automaat met dubbele koppeling. De eerste diesel is de A180d goed voor 116 pk en 260 Nm eveneens met DCT-bak.
Hele wereld
Opmerkelijk zijn de korte overhang voor en achter. De auto rolt op 16 tot 19 inch wielen en heeft nadrukkelijk aangezette wielkasten. Chromen sierlijsten sieren de koets. Bij de sportieve varianten wordt een zwarte diffuser in de bumper opgenomen. Het dashboard is er in drie opstellingen: twee 7 inch schermen, één 7 inch en één 10,25 inch en twee exemplaren van 10,25 inch. Daarbij worden alle features die beschikbaar zijn op de hatchback ook op de sedan leverbaar. De productie vindt plaats in Duitsland en Mexico, wat al aangeeft dat Mercedes dit model in de hele wereld gaat verkopen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review