Mercedes brengt A sedan met lage luchtweerstand

Met een Cw-waarde van 0,22 en een frontaal oppervlak van 2,19 vierkante meter scoort de nieuwe Mercedes A-klasse sedan uitermate gunstig. Onthulling volgt later dit jaar.

Grappig dat de sedan met 0,22 een gunstigere stroomlijn heeft dan de A-klasse hatchback die aan 0,25 komt. Mercedes zet deze lage waarde in voor een gunstig brandstofverbruik. In de ontwikkeling zijn er tal van simulatietesten gedaan, maar ook metingen in de windtunnel van het merk in Sindelfingen.

Diffuser

Een van de delen die bijdragen aan het genoemde resultaat is de bijna volledig vlakke bodem, ook onder de motor. Aan de achterkant beschikt de bumper over een diffuser. Voor de wielen zijn spoilers aangebracht voor een optimale windgeleiding. Ook de wielen en banden spelen hierbij een rol.

Wielbasis

Afhankelijk van de uitvoering en de markt kan de grille worden gesloten op het moment dat er extra koeling nodig is. Eind dit jaar komt de Mercedes A-klasse sedan op de markt en heeft met 2,73 meter dezelfde wielbasis als de nieuwe hatchback. Mercedes belooft dat het een topper wordt met betrekking tot de hoofdruimte achterin.

Mexico

Mercedes gaat de A-klasse sedan bouwen in het Duitse Rastatt en de fabriek in Mexico.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.