Met het blijven gebruiken van de modelnaam Fiesta houdt het merk wereldwijd een traditie in stand. Op zich is het niet heel ongebruikelijk om na heel wat jaren een nieuwe naam in te luiden voor een frisse start, maar Ford ziet geen noodzaak en blijft wereldwijd de oude vertrouwde naam voeren.
Tijdens zijn debuut in Geneve presenteert Ford zowel de drie- als vijfdeurs versie. We verwachten 1.25 en 1.6 liter benzinemotoren met respectievelijk 60, 80 en 115 pk. Dieselen kan ook; een 1.4 met 68 pk of een 1.6 met 90 pk gaat de taak op zich nemen.
Precieze details zijn nog niet voor handen, maar dat de Fiesta een klein beetje met de concurrentie meegroeit zal geen wonder heten. Het merk belooft een relatief laag gewicht van de auto, een eigenschap die zijn technische evenknie, de Mazda 2, ook bezit. Een goede ontwikkeling in de strijd tegen overgewicht… Het onderstel belooft – net als zijn voorganger – zeer goede rijeigenschappen te bieden, nog een sterk punt.
We konden al via de Verve concept even aan zijn design wennen, en dat is goed bedoeld, want de Fiesta oogt – zeker in deze groene tint – verfrissend en modern. Het interieur is dat ook, en de inzittenden worden dan ook verwend met allerhande accessoires, zoals keyless go met startknop, MP3-mogelijkheid, Bluetooth en USB voorziening, een batterij airbags en een in hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel.
De auto wordt geproduceerd in thuisland Duitsland, maar later rollen er ook exemplaren van de band in Spanje. De Fiesta gaat ook in de Verenigde Staten verkocht worden, maar de verkoop start daar in 2010. Mogelijk worden ze met een sedan-variant verblijd, een carosserievorm die wij hier ter lande niet zullen gaan zien.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review