De voorzijde kenmerkt zich door de makkelijk herkenbare extra luchtgeleiders links- en rechtsonder aan de voorbumper. Ze geven een optimale luchtdoorvoer – samen met de nieuw ontworpen uitstroomopeningen aan de zijkant – en zrogen voor extra downforce en verminderde luchtweerstand. Aan de achterzijde bleef alles bij het oude, ook de forse achterspoiler bleef ongewijzigd.
Aan de techniek werd ook gesleuteld. De wielgeometrie is grondig herzien, waardoor de mechanische grip aanzienlijk verbeterd is. Bovendien is het aantal instellingsmogelijkheden van de wielophanging vergroot. De zescilinder 3,8-liter boxermotor van de GT3 RSR blijft op enkele details na ongewijzigd. Hij levert 465 pk bij 8.000 tpm en een maximumkoppel van 430 Nm bij 7.250 tpm. Pas bij een bloedstollende 9.400 tpm grijpt de in. De sequentiële zesversnellingsbak weegt veel minder dan zijn voorganger. Ook hebben de technici de inwendige wrijving belangrijk verminderd. Dat de GT3 RSR met zijn leeggewicht van 1200 kg tot weerzinwekkende prestaties in staat is laat zich raden.
Na de GT3 Cup en de GT3 Cup S is de GT3 RSR de derde raceauto op basis van de Porsche 911 die Porsche Motorsport aanbiedt. Momenteel worden 35 exemplaren geproduceerd van de snelste en krachtigste langeafstandsracer die in Weissach gebouwd wordt – met uitzondering van de exclusieve RS Spyder – voor levering aan raceteams over de gehele wereld.