Seat maakt einde aan aardgasmythes

Om de verkoop van auto's op aardgas te bevorderen gaat Seat de zeven meest hardnekkige mythes rondom deze brandstof te lijf.

Veel mensen denken dat een auto op aardgas anders rijdt, maar CGN doet niets af aan het rijgevoel. Dat komt mede omdat het bereikte vermogen identiek blijft. De brandstoftank voldoet aan de hoogte standaarden en is voorzien van een veiligheidsklep die in het geval van een brand het gas op een gecontroleerde manier aan de buitenkant van de auto laat ontsnappen.

Benzinetank

Omdat aardgas een schonere brandstof is dan benzine en diesel mogen auto's die hiervan zijn voorzien in alle milieuzones rijden. Een auto op aardgas heeft ook nog een benzinetank. Er wordt automatisch op benzine overgeschakeld als het gas op is. Seats op aardgas maken dit duidelijk op het dashboard.

Koude start

Aardgas auto's kunnen normaal gesproken alleen met aardgas toe. Toch is er een minimale hoeveelheid benzine nodig voor het starten onder extreem koude omstandigheden en bij starten direct na het vullen van de tank. Belangrijk is dat deze hoeveelheid benzine in zes maanden wordt geconsumeerd.

Onderhoud

Auto's op aardgas zijn normaal gesproken niet of nauwelijks duurder. Het voordeel zit vooral in de gunstige brandstofprijs. En tot slot wijst Seat erop dat het onderhoud even veel kost als een auto alleen op benzine. Het is onjuist dat bougies of filters vaker gewisseld moeten worden.