Lexus kijkt met het model ook duidelijk verder de toekomst in waar het gaat om de aandrijflijn. Het model is zo gemaakt dat deze kan worden voorzien van een hybride of plug-in hybride configuratie, maar ook een volledig elektrische aandrijving of een batterij of op waterstof. De aandrijving geschiedt op de achterwielen.
Prestaties
De vormgeving kwam tot stand in de Californische studio van het merk. Uiteraard worden de praktische mogelijkheden niet uit het oog verloren en levert de auto de prestaties die mogen worden verwacht.
Begroeting
De ontwerpers noemen het vooral een Gran Turismo die indruk wekt onder meer door zijn 22 inch wielen, lage dak en grote bodemvrijheid. Er wordt vrolijk met LED's gespeeld. Zo licht de rand rond de grille op als de bestuurder nadert. De auto begroet zijn gebruiker als het ware.
Prominent
De Lexus combineert de strakke lijnen van de huidige modellen met de brede heupen van een muscle car. Daarmee wordt de nadruk gelegd op de achterwielaandrijving. Op de achterkant is een dubbele spoiler aangebracht, terwijl de achterlichten op een prominente manier de hele breedte beslaan.
Gebaren
Het luxueuze en gastvrije interieur heeft nauwelijks knoppen. De auto laat zich met gebaren bedienen. Alle passagiers zitten op dezelfde stoelen. Op een eigen display bedienen achterpassagiers het klimaat en het entertainment. De kleur van de sfeerverlichting varieert met de gekozen rijmodus. De Lexus LF-1 Limitless kent vergaande autonome rijfuncties. Sturen, remmen en accelereren kan door de auto zelf worden overgenomen.