Murano
De Murano is in onze regionen altijd een beperkte speler in de SUV-markt gebleven. Toch had het model zeker een eigen gezicht, een krachtige motor en prima besturing. Met de vernieuwde versie gaat Nissan weer de strijd aan met de gevestigde orde. Onder de kap bevindt zich nog steeds een 3,5 liter V6, die nu 265 pk en 325 Nm fabriceert. Een continu variabele transmissie (CVT) is standaard, zoals we dat gewend waren. De CVT is wel geoptimaliseerd, waardoor het brandstofverbruik iets lager zal liggen. Het interieur oogt een stuk hoogwaardiger dan voorheen, maar zijn looks buiten zijn vooral aan de achterzijde - nog steeds heel herkenbaar Murano. De Murano is de eerste Nissan met Scratch Shield Paint, die een speciale bescherming tegen krassen biedt. We zijn benieuwd, maar moeten nog even wachten tot oktober dit jaar.
GT-R
De GT-R komt pas zelfs in het voorjaar van 2009 onze kant op. Deze sportieve bolide beschikt over een bloedstollende 480 pk, dankzij een 3,8 liter V6 bi-turbo motor. Het koppel van 588 Nm is helemaal niet te behappen. Heel verstandig van Nissan is het besluit om vierwielaandrijving te monteren. De bestuurder kan naar wens het karakter van de automaat met dubbele koppeling, demping en stabiliteitssysteem aanpassen. Het interieur is dan ook een ware (digitale) metersbrij. Zijn kunnen werd nog eens bevestigd op de Nordschleife; daar behaalde de Nissan GT-R een rondetijd van 7 minuut 38, een van de snelste tijden die daar behaald zijn.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review