Alhoewel in Tokyo nauwelijks elektrische auto's rijden, bereiden veel Japanse merken zich wel op de elektrische toekomst voor. Daarom bij Toyota de nodige conceptmodellen die stuk voor stuk elektrisch worden aangedreven. Maar zowel de al eerder getoonde Concept-i als de nieuwe Concept-i Ride zullen in deze vorm het productiestadium nooit halen. Het concept van de i-Ride is zeer doordracht en bij voorbaat al geschikt voor rolstoelgebruik.
Gestroomlijnd
De meeste, grote auto's in Tokyo zijn een Toyota Crown. Maar Crowns zijn er in verschillende smaken. Dat loopt uiteen van een hoekige taxi met veel hoofd- en beenruimte achterin tot meer gestroomlijnde modellen voor de normale klant. De Crown Concept lijkt niet ver van het productiestadium af te staan. De auto moet de nieuwe standaard zetten op het gebied van connected cars. Maar deze grote Toyota zal nooit en te nimmer naar Europa komen.
Brandstofcel
De Toyota GR HV Sports Concept heeft dezelfde proporties als de GT86, maar houdt met zijn hybride aandrijving ook rekening met het milieu. Niet zomaar een hybride, maar een Toyota Hybrid System-Racing. Een nieuwe toevoeging is het targadak. Technisch veel belangrijker is wat Toyota met de Fine-Comfort Ride laat zien. Een auto met een brandstofcel rijdend op waterstof, een schone aandrijfvorm die de laatste tijd maar bar weinig aandacht krijgt. Deze limousine geeft de gebruiker veel ruimte en allerhande mogelijkheden het interieur flexibel te gebruiken.
Tot 3 meter
De erg hoekige TJ Cruiser is een vingeroefening van een nieuwe SUV die een optimale binnenruimte combineert met een multifunctioneel interieur. De achter twee zitrijen kunnen inclusief de passagiersstoel worden neergeklapt tot een perfect vlakke vloer voor het meenemen van tal van volumineuze spullen. Die mogen tot 3 meter lang. Als uit deze concept een productiemodel volgt, dan zal die alleen voor de Japanse markt bestemd zijn.