Heel verrassend zijn de wijzigingen niet, omdat ze in grote lijnen afgelopen januari al voor de Amerikaanse variant werden aangekondigd. Alleen de wijzigingen die voortvloeien uit de Europese wetgeving zijn doorgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan de oranje knipperlichten.
Meer indruk
Het front heeft een flinke lift gehad en maakt nog meer indruk. Bijzonder aan de achterkant is dat de verlichtingsbalken meer rond staan en allemaal wit zijn.
Schepje bovenop
Motorisch blijven er twee mogelijkheden. De 2,3 liter viercilinder turbo levert voortaan 290 pk en wordt gecombineerd met een nieuwe 10-traps automaat. Die zien we ook bij het topmodel, de 5 liter V8. Waar de viercilinder iets aan vermogen heeft ingeleverd, doet de V8 er juist een schepje bovenop en gaat naar 450 pk.
My Mode
Het onderstel heeft ook aandacht gekregen en zou nog scherper geworden zijn. Naast diverse vaste rijmodi kan nu ook voor My Mode worden gekozen waarbij de berijder de kans krijgt diverse afstellingen te combineren naar eigen smaak.
Banden oproken
Typisch Amerikaans en de verspilling ten top is Line Lock. In dat geval wordt er op de voorwielen geremd en kan de gebruiker voor maximale show zijn achterbanden oproken. Wie de motorische kracht volledig voor accelereren gebruikt haalt de 100 km/h binnen vier tellen.
Uitlaatgeluid
Om de vrede in de buurt te behouden lanceert Ford de Good Neighbour Mode waarbij met name het uitlaatgeluid wordt getemperd. Het Pre-Collision Assist herkent voortaan ook voetgangers en het nieuwe infotainmentsysteem herbergt ook Sync3, Adroid Auto en Apple Car Play.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review