Nieuwe generatie Honda CR-V in Hybrid-verpakking

Diesel niet meer op het programma

Op de IAA laat Honda een prototype van de nieuwe CR-V zien met een hybridesysteem. Het is voor het eerst dat Honda in dit segment met een deels elektrische aandrijflijn komt.

Honda geeft de CR-V een flink andere uitstraling mee die vooral aan de voorkant goed tot uitdrukking komt. De auto is langer, breder en hoger geworden en draagt uiteraard een andere uitstraling.

Wisselen

Dunne A-stijlen, grote wielen en scherpe lijnen vormen met elkaar een nieuw model. De CR-V Hybrid biedt de combinatie van een 2 liter i-VTEC benzinemotor, een elektromotor en een aparte elektrische generatormotor. Een versnellingsbak is niet nodig, er is sprake van één vaste overbrenging. Uiteraard gaat het wisselen tussen de beide motoren geheel automatisch.

Rijmodi

Er zijn drie verschillende rijmodi, volledig elektrisch, hybride of alleen op de verbrandingsmotor. Die laatste mogelijkheid wordt vooral gebruikt op de snelweg of bij snel accelereren.

Geen diesel

De nieuwe Honda CR-V kan na lancering ook worden geleverd met de uit de Civic bekende en volledig nieuwe 4 cilinder 1,5 liter turbo met naar keuze een zesbak of een CVT automaat. Een diesel behoort vanaf deze nieuwe generatie niet meer tot de mogelijkheden. Begin volgend jaar zal Honda de definitieve productieversie laten zien.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.