Snelle Opel Insignia: OPC is uit, GSi komt terug

De opvolger van de Opel Insignia OPC van de vorige generatie gaat Insignia GSi heten, waarmee Opel een historische lettercombinatie terugbrengt.

Gisteren wisten we nog melding te maken van de Buick Regal GS voor de Chinese markt, die een voorbode zou zijn van de nieuwe Insignia OPC. Vandaag komt Opel met de Insignia GSi op de proppen, waarmee duidelijk wordt dat de naam OPC aan de wilgen gehangen wordt.

Turbo

De auto krijgt een 2.8-liter V6 benzinemotor met turbo die alle vier de wielen aandrijft. Deze levert 260 pk en een koppel van 400 Nm. Mede dankzij de achttrapsautomaat blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 197 g/km. De nieuwe bak laat handmatig schakelen toe in de standen Standard en Sport. In tweede instantie brengt Opel in de Insignia GSi ook een dieselmotor.

Sportstoelen

De AGR-gecertificeerde sportstoelen hebben een hoge rugleuning met geïntegreerde hoofdsteunen en zorgen tevens voor en uitstekende zijdelingse ondersteuning. Ook wordt voor alle luxe gezorgd met stoelverwarming en -ventilatie alsmede een massagestand.

Koelen

Op de rand van de achterklep zorgt een spoiler voor meer druk op de achterwielen. Aan de onderkant van de bumper worden de twee uitlaatpijpen fraai opgenomen in een diffuservorm. In de specifieke voorbumper zitten op de hoeken forse luchtinlaten om de remmen extra te koelen.

IAA

De naam GSi gaat bij Opel 33 jaar terug naar de Manta GSi. De letters saan voor Grand Sport injection. De tot nu toe laatste GSi was de Opel Corsa van de vierde generatie uit 2012. Opel laat de nieuwe Insignia GSi voor het eerst aan het grote publiek zien op de IAA in Frankfurt die van 14 t/m 24 september geopend is.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.