De gerealiseerde groei blijkt aanzienlijk groter dan de groeit van de totaalmarkt van 2,6 procent. Alle aan het concern gerelateerde automerken dragen bij aan de toename. Sterker nog, Renault en Dacia hebben recordaantallen neergezet, terwijl Renault in Europa het tweede best verkochte automerk is geworden.
Internationaal
Forse groeicijfers worden gerealiseerd in de regio Afrika-Midden Oosten-India (+19,3 procent) en de Azië-Pacific-regio (+50,5 procent). Renault schrijft de toename volledig toe aan het huidige, zeer actuele modellenaanbod en de ontwikkeling van zijn internationale activiteiten.
Aantallen
In totaal verkocht de groep 1.879.288 voertuigen waarvan er 1.342.320 de Renault-badge dragen. Daarnaast 332.845 Dacia's, terwijl Renault Samsung Motors een groei realiseerde van 12,5 procent en Lada van 12,2 procent.
Europa
Het marktaandeel in Europa steeg naar 10,8 procent. Renault profiteert duidelijk van de nieuwe Mégane-reeks, terwijl de huidige Clio de tweede best verkopende auto in Europa is. De Captur gaat aan kop in zijn segment en van de elektrische Zoe werd 34 procent meer verkocht. Dit model is met een marktaandeel van 26,8 procent de koploper onder de elektrische auto's in Europa.
Frankrijk
In eigen land realiseerde Renault de beste verkoopcijfers van de afgelopen zes jaar. De Twingo, Clio, Talisman en Espace zijn leiders in de respectievelijke segmenten, terwijl de Dacia Sandero de nummer 1 is onder de particuliere kopers. De Zoe heeft onder de elektrische auto's een marktaandeel van 70 procent!