Mercedes-AMG supercar met supertechniek

Nog even geduld, maar op de IAA in Frankfurt onthult Mercedes-AMG een nieuwe supercar. Daarvoor gebruikt het merk nu nog de codenaam Project One.

Al eerder kondigde Mercedes-AMG aan dat techniek uit de Formule 1 vertaald zou worden naar deze nieuwe auto. Met het vrijgeven van een computerbeeld wordt meer van de toegepaste componenten getoond.

Middenmotor

Wie thuis is in de Formule 1-bolides van Mercedes-AMG zal de basisprincipes herkennen. Denk daarbij aan een elektrisch aangestuurde turbo, een luchtinlaat aan de bovenkant van de motor en een versnellingsbak die helemaal achteraan is geplaatst. Hieruit kan worden afgeleid dat de Project One een middenmotor krijgt.

Revisie

Het gaat om een V6-benzinemotor waarbij het maximale toerental ten opzichte van de F1-motor wordt teruggebracht naar 11.000 tr/min. Dat is voor een auto voor op de weg nog steeds enorm. Nu zullen kopers niet om een dubbeltje verlegen zitten, maar volgens voorschrift moet deze motor iedere 50.000 kilometer helemaal uit elkaar voor een complete revisie.

Vermogen

De Project One krijgt elektromotoren op de voorwielen, waardoor vierwielaandrijving beschikbaar is. Qua vermogen hult Mercedes-AMG zich nog in nevelen en houdt het op meer dan 1.000 pk.