Begin deze week stuurde SsangYong alvast de eerste beelden van de nieuwe Rexton de wereld in. Nu is ook de achterkant onthuld en ook daar is het merk dicht bij de LIV-2 Concept gebleven. Samen met de nieuwe beelden, heeft SsangYong ook de overige informatie bekendgemaakt, naast een extra bevestiging van wat eerder deze week al bekend werd.
Ladderchassis
De nieuwe Rexton staat zoals eerder al aangekondigd op een ladderchassis. Ondanks dat dat een wat ouderwets concept is, is dat de beste oplossing voor een auto die ook zwaar werk moet verrichten. Over zwaar werk gesproken, de Rexton is opvallend genoeg zo’n 100 kilo zwaarder geworden. Aan de andere kant: hij is ook een stuk luxer en dat brengt ook extra gewicht met zich mee.
Veiligheid
SsangYong heeft nu het volledige arsenaal aan veiligheidssystemen bekendgemaakt. De Rexton zal worden uitgerust met het al eerder genoemde autonome remsysteem en de rijbaanassistent, maar ook met een assistent om van rijbaan te wisselen, dodehoekdetectie en detectie van kruisend verkeer achter de auto. Ook is er een systeem met de naam Front Vehicle Start Alarm.
Motoren
Het motorenaanbod was al bevestigd, maar nu worden ook de specifieke vermogens vermeld. De 2.2-liter dieselmotor heeft een vermogen van 181 pk en de 2.0 GDI-benzinemotor is 225 pk sterk. Beide motoren zijn standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De diesel is er optioneel ook met een zeventrapsautomaat van Mercedes-Benz. Volgens eerdere geruchten zal die later nog worden vervangen door een nieuwe achttrapsautomaat. De aandrijving gaat afhankelijk van de uitvoering naar alle vier de wielen of alleen naar de achteras.
Introductie
De productie van de nieuwe SsangYong Rexton start in juni en eind dit jaar staat de auto in de Nederlande showrooms.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review