AMG werkt aan ‘sedanversie’ GT

De Mercedes-AMG krijgt er een broertje bij. AMG heeft de GT Concept onthuld, een ‘sedanversie’ met hybrideaandrijving en een gecombineerd vermogen van 816 pk.

De Mercedes-Benz SLS AMG en de Mercedes-AMG GT waren de eerste producten die volledig door AMG werden ontwikkeld. Daar komt een derde model bij en op de Autosalon van Genève presenteert het merk daar de conceptversie van: de GT Concept. In zekere zin kan de auto gezien worden als een sedanversie van de bestaande GT. Met de nieuwe ‘GT Sedan’ lijkt AMG dus in het vaarwater van de Porsche Panamera te gaan zitten.

Hybride

De aandrijving van de GT Concept is hybride. De basis wordt gevormd door een 4.0-liter V8-motor, versterkt door een krachtige elektromotor. Samen leveren ze een vermogen op van zo’n 816 pk. Dat is goed voor een sprinttijd van minder dan 3,0 seconden om de 100 km/h te bereiken. De aandrijving gaat naar alle vier de wielen. Er zijn drie rijmodi, zodat de auto naar keuze ook volledig elektrisch of alleen op de verbrandingsmotor kan rijden. De hybridemodus is echter optimaal. Gezien de deels elektrische aandrijving draagt de GT Concept het label EQ Power+, vernoemd naar de toekomstige elektrische EQ-modellenlijn.

Nieuwe accutechniek

De GT Concept maakt verder gebruik van ‘schaalbare performance-accu’s’. Deze zijn compacter en lichter dan conventionele accu’s en kunnen meer energie opslaan. De hoeveelheden hiervan zijn naar wens van de koper aan te passen. Zowel door de verbrandingsmotor als regeneratief remmen wordt de accu bijgeladen.

Nieuwe lichttechniek

De LED-koplampen en -achterlichten zijn voorzien van een nieuwe lichttechniek, met nano active fiber technology. Dat is een soort lichtsnoer dat in ieder gewenste vorm ‘gebogen’ kan worden. Naast een betere lichtopbrengst moet het zorgen voor een driedimensionaal lichteffect. Verder zijn er dynamische knipperlichten zoals we die ook van onder andere Audi kennen.

Hypercar

Zoals eerder aangekondigd zal Mercedes-AMG ook een zelf ontwikkelde hypercar op de markt brengen, die gebruikmaakt van F1-technologie. Voor de onthulling daarvan zullen we alleen nog even moeten wachten tot de IAA in Frankfurt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.