Fords nieuwe Fiesta ST wordt namelijk aangedreven door een driecilindermotor. Daarmee is het de eerste Ford Performance-auto die een driecilinder aan boord heeft. Het gaat om precies te zijn om de 1.5-liter EcoBoost, die in de Fiesta ST een vermogen van precies 200 pk ophoest. Het koppel is 290 Nm en dat alles is genoeg voor een sprint naar de 100 km/h in (naar Fords verwachting) 6,7 seconden.
Tweecilinder
De Fiesta ST zal overigens op sommige momenten in een tweecilinder veranderen, want de 1.5-liter EcoBoost is voorzien van cilinderuitschakeling. Dat moet gaan zorgen voor een officiële CO2-uitstoot van 114 g/km.
Rijmodi
De nieuwe Ford Fiesta ST is voorzien van rijmodi, waarmee zaken als het motorkoppel, stuurrespons en de stabiliteitssystemen afgesteld kunnen worden in de standen Normaal, Sport en Circuit.
Uitrusting
Ford gaat nog niet heel specifiek op de uitrusting van de ST in, maar meldt wel alvast dat de auto in vergelijking met de standaardversies meer opties heeft voor interieurafwerkingen en personalisatie. Dit afgezien van de extra aankleding die sowieso bij de ST-uitvoering meekomen, zoals de andere bumpers, grille, 18-inch velge en de afgebeelde nieuwe blauwe lakkleur. Verder zijn er standaard Recaro-sportstoelen. De infotainmentaanbod is gelijk aan de standaard-Fiesta.
Geluidsversterking
Het motorgeluid van de sportieve driecilinder wordt op twee manieren versterkt. Op de ‘klassieke’ manier via een actieve uitlaatklep en op de ‘moderne’ elektronische manier. Het motorgeluid wordt versterkt in de rijmodi Sport en Circuit.
In 2018
Het zal geen verrassing zijn dat Ford de nieuwe Fiesta ST binnenkort op de Autosalon van Genève aan het publiek zal tonen. Uiteindelijk komt de sportversie begin 2018 op de markt. Dan is de auto net als de standaard Fiesta zowel met drie als vijf portieren te bestellen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review