Hybridetechniek voor volgende Golf GTI

Het lijkt er sterk op dat de GTI-uitvoering van de volgende generatie Volkswagen Golf hybridetechniek aan boord zal krijgen. Dat zorgt voor betere prestaties, in combinatie met een lager verbruik.

De volgende generatie Volkswagen Golf krijgt natuurlijk ook weer een GTI-variant. Nieuw is dat die nieuwe Golf GTI ook hybridetechniek aan boord zal krijgen, als we het Britse Autocar mogen geloven. De hybridetechniek zal dan voor zowel meer pk’s en prestaties als een lager verbruik gaan zorgen.

Vermogensboost

Volgens de Britten, die zich baseren op ‘bronnen dichtbij de Volkswagen R&D-baas Frank Welsch’, blijft de verbrandingsmotor een 2.0-liter turbobenzinemotor met vier cilinders. Daar wordt dan een 48V elektrisch systeem aan toegevoegd. De turbo zal door een elektrische compressor worden aangedreven, wat zorgt voor een kleiner turbogat. De elektrische aandrijving zorgt vooral voor een vermogensboost. Er is reële kans dat de nieuwe GTI daarmee de krachtigste productie-GTI ooit wordt. Er wordt door VW gemikt op een vermogen van de 261 pk van de huidige GTI Clubsport. De nieuwe generatie GTI wordt standaard voorzien van een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.

Nieuwe dieselmotor

Ander motorisch nieuws voor de nieuwe generatie Golf is de komst van een nieuwe 1.5-liter dieselmotor. Die nieuwe motor zal de huidige 1.6 TDI gaan vervangen. De 2.0 TDI zal op zijn beurt geüpdate worden, met als resultaat onder andere meer pk-versies.

De nieuwe generatie Golf zouden we in 2019 op de markt kunnen verwachten, waarna de GTI volgt in 2020.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.