De volgende generatie Volkswagen Golf krijgt natuurlijk ook weer een GTI-variant. Nieuw is dat die nieuwe Golf GTI ook hybridetechniek aan boord zal krijgen, als we het Britse Autocar mogen geloven. De hybridetechniek zal dan voor zowel meer pk’s en prestaties als een lager verbruik gaan zorgen.
Vermogensboost
Volgens de Britten, die zich baseren op ‘bronnen dichtbij de Volkswagen R&D-baas Frank Welsch’, blijft de verbrandingsmotor een 2.0-liter turbobenzinemotor met vier cilinders. Daar wordt dan een 48V elektrisch systeem aan toegevoegd. De turbo zal door een elektrische compressor worden aangedreven, wat zorgt voor een kleiner turbogat. De elektrische aandrijving zorgt vooral voor een vermogensboost. Er is reële kans dat de nieuwe GTI daarmee de krachtigste productie-GTI ooit wordt. Er wordt door VW gemikt op een vermogen van de 261 pk van de huidige GTI Clubsport. De nieuwe generatie GTI wordt standaard voorzien van een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.
Nieuwe dieselmotor
Ander motorisch nieuws voor de nieuwe generatie Golf is de komst van een nieuwe 1.5-liter dieselmotor. Die nieuwe motor zal de huidige 1.6 TDI gaan vervangen. De 2.0 TDI zal op zijn beurt geüpdate worden, met als resultaat onder andere meer pk-versies.
De nieuwe generatie Golf zouden we in 2019 op de markt kunnen verwachten, waarna de GTI volgt in 2020.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review