Skoda voorziet de Kodiaq van een extra off-road sausje. Wat het eerst opvalt is het stoerdere uiterlijk, met gewijzigde bumpers en meer zilverkleurige details. Daartoe behoort ook extra bodemplaatbescherming voor en achter. Dat is niet alleen show, want de Scout is daadwerkelijk terreinvaardiger dan de standaard Kodiaq. De Kodiaq Scout staat desondanks niet hoger op de poten dan de standaardversie. De overloophoek van de Scout is 19,7 graden, met een aan- en naloophoek van respectievelijk 22 en 23,1 graden. De onderkant van de auto is voorzien van extra bescherming.
Uitrusting
De Scout heeft ook zijn eigen 19-inch velgdesign. Het uitrustingsniveau van de Scout is gebaseerd op de Kodiaq Ambition. Verder bestaat de standaarduitrusting uit onder andere extra getinte zijruiten en achterruit. Dit alles wordt afgemaakt met enkele subtiele Scout-emblemen binnen en buiten. Ook is er standaard Off-Road Assist aanwezig, met het Rough Road-pakket dat extra bodembescherming en parkeersensoren bevat. Zo kan je zonder al te veel moeite ook over lastig begaanbaar terrein komen. Verder zijn de gewone rijmodi ook in de Scout beschikbaar. Ook de overige veiligheids- en assistentiesystemen zijn hetzelfde.
Motoren
Het motorenaanbod bestaat uit twee benzinemotoren en een diesel. De benzinemotoren zijn de 1.4 TSI en 2.0 TSI met respectievelijk 150 en 180 pk. De dieselmotor is de 190 pk sterke 2.0 TDI.
Vierwielaandrijving is standaard. Over de transmissies wordt niets gezegd, maar wij verwachten daarvoor hetzelfde als bij de gewone 4x4-uitvoeringen.
Op de Autosalon van Genève in maart zal de Kodiaq Scout zijn livedebuut maken. In diezelfde maand staat de Kodiaq bij de Nederlandse dealers. De Scout volgt in de zomer.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review