Voorheen bracht Mercedes deze sportieve compact als C Sportscoupe op de markt. Het model was echter geen groot succes. Met de komst van de BMW 1-Serie en Volvo C30 kan het merk echter niet de handdoek in de ring gooien en gaat opnieuw de strijd aan door het model op 1100 punten te wijzigen. Er gaan zelfs geruchten dat de CLC ook als cabriolet op de markt gaat komen. Gezien de komst van open versies van de 1-Serie en Audi A3 is dat geen onlogische gedachte.
Het front van de CLC komt zoals verwacht overeen met de C-Klasse. Zijn prominente grill met fors merklogo zijn geheel in lijn met de sportieve aspiraties, iets wat we ook bij de C-Klasse Avantgarde, CLK engrote CL zien. De bumpers zijn hoekiger en geven de CLC scherpe lijnen. Het zijaanzicht is ongewijzigd gebleven.
Om zijn sportieve aspiraties – en de concurrentie – het hoofd te bieden, heeft Mercedes het onderstel nog eens onder handen genomen. Het gevolg is een scherper en direct sturende CLC. Wie het sportpakket heeft besteld, beschikt over Dynamic Steering.
Motorisch zal de CLC overeenkomen met het motorenpalet van de C-Klasse. Dat betekent dat we de CLC 180, 200-viercilinders en 230 en mogelijk 350-zescilinders kunnen verwachten, met vermogens van 143-272 pk. Ook de 200 en 220 CDI-diesels vinden hun weg naar de CLC.
Halverwege mei staat de CLC glanzend en wel bij de dealers.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review