Eerste prijzen BMW 5 Serie Sedan

BMW heeft de instapprijzen van de nieuwe BMW 5 Serie (sedan) bekendgemaakt, samen met enige andere informatie. De Touring werd ook al aan ons getoond, maar…

Bij de persconferentie ter gelegenheid van 100 jaar BMW, die vandaag gehouden werd, heeft BMW de vanafprijzen (officieel ‘richtprijzen’) van de nieuwe BMW 5 Serie sedan, generatie G30, bekendgemaakt. Om met de deur in huis te vallen: je bent voor de nieuwe Fünfer minstens 55.299 euro kwijt en moet wachten tot februari 2017. Dan heb je de instapper in de vorm van de 520i. De leaseprijs die daarvoor genoemd wordt bedraagt 889 euro per maand. De goedkoopste diesel is de 520d en die zal vanaf 57.299 euro in de prijslijst te vinden zijn. Daarvan is de leaseprijs 949 euro per maand. Meer prijzen zijn er nog niet, maar ze liggen in ieder geval iets hoger dan de concurrentie zoals de Mercedes E-Klasse en Volvo S90 met hetzelfde vermogen. 

Wat je nog niet wist...

De rest van de presentatie bracht ook nog wat andere nieuwe informatie naar buiten, zij het in de categorie ‘kleiner nieuws’. Zo zullen alle uitvoeringen van de nieuwe 5 Serie voorzien zijn van een dubbele uitlaat, aan beide kanten één. Ook is iedere Fünfer van een M-remsysteem voorzien. Een grappige functie is te vinden in het parkeersysteem, dat het mogelijk maakt om je auto van alle kanten in derde persoonsperspectief te bekijken. Deze functie kan overigens ook gebruikt worden om te kijken hoe de omgeving van je auto erbij staat als je zelf niet in de buurt bent. Dat je smartphone via inductieladen kan opladen op de middenconsole wisten we al, maar bij de persconferentie ontdekten we dat als je je telefoon per ongeluk in de auto achterlaat, de auto je een akoestische waarschuwing geeft.

De 5 Serie Touring

Bij verrassing kregen we ook alvast de nieuwe 5 Serie Touring te zien. Het werd ons echter verboden om foto’s te maken, dus moeten jullie het doen met een omschrijving. Die is als volgt: neem het huidige model en denk daar de achterlichten van de nieuwe sedan in. Dan kom je een heel eind in de buurt, want de Touring is precies zoals je hem waarschijnlijk al in gedachte had. Daar is overigens niets mis mee, hij ziet er goed uit. Ten opzichte van het huidige model ligt de achterruit wel fractioneel platter. Ook is er rondom de achterste zijruiten een accentuerende lijn in de carrosserievorm aangebracht, net zoals de sedanversie dat heeft.

Toekomst

Tot slot nog een belofte voor de toekomst. Ondanks de ontwikkelingen van het autonome rijden, waar ook BMW’s aan zullen gaan geloven, zal het in een BMW altijd mogelijk blijven om wanneer je dat maar wilt zelf weer de controle over te nemen. We houden ze eraan.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.