Zuinige krachtpatser - Fiat introduceert 1.6 Multijet diesel

De downsizing van het motorenpalet is ook bij Fiat in gang. Het concern heeft al een 1.3 Multijet diesel tot hun

De downsizing van het motorenpalet is ook bij Fiat in gang. Het concern heeft al een 1.3 Multijet diesel tot hun beschikking, maar het merk komt nu ook met een 120 pk sterke 1.6-variant op de proppen. Deze nieuwe zelfontbrander levert een aantrekkelijk A-label op in de Bravo.

De Fiat Bravo blijkt goed aan te slaan bij het publiek. Zijn stijlvolle uiterlijk en een gevarieerde reeks benzine- en dieselmotoren hebben daar een belangrijke bijdrage aan geleverd. Op dit moment is de 1.9 Multijet met 115 en 150 pk leverbaar.

De nieuwe 105 of 120 pk sterke 1.6 Multijet versterkt de gelederen. Hij produceert tevens een trekkracht van respectievelijk 290 en 300 Nm, bij slechts 1500 toeren en overtreft daarmee in alle opzichten de huidige 1.9 Multijet met 115 pk. De 80-120 sprint in 5 gaat nu vier seconden sneller, dat tikt behoorlijk aan. Zijn nieuwe zesbak – een DuaLogic 6-traps semiautomaat wordt ook leverbaar - verhoogt het prestatiepotentieel en verlaagt het brandstofverbruik.

Dat verbruik is nu 8% lager dan zijn voorganger en ook voldoet de krachtbron al aan de strenge Euro5 emissie-eisen. Zijn CO2-uitstoot bedraagt 120 gr/km. De onderhoudsinterval bedraagt nu 35.000 km, helemaal ideaal voor de leaserijders onder ons.

De Fiat Bravo 1.6 MultiJet 16v 105 met A label is er als 'Active' vanaf 22.995 euro. De variant met 120 pk komt minimaal op 25.695 euro, als 'Dynamic'.