We hadden deze week een top tien van auto’s waarvan je vergeten was dat ze verkocht werden. De Audi R8 e-tron had daar ook zo bij gekund, want als je even vergeten was dat die elektrische variant in productie was gegaan, zullen we je dat meteen vergeven. De volledig elektrische R8 had twee elektromotoren die samen 456 pk leverden. De sprint naar de honderd ging in 3,9 seconden en de koek was pas op bij de 250 km/h. Niet zo snel als de V10-modellen, maar aan de prestaties ligt het dus niet zozeer.
Prijzig
Wel aan het prijskaartje, want waar je voor de V10 minimaal 230.830 euro betaalt en je de V10 Plus al hebt vanaf 261.710 euro, moest je voor de elektrische variant ongeveer een miljoen neertellen. Dat scheelt nogal, zeker aangezien er al gauw concurrentie kwam die meer prestaties bood voor minder geld.
Nieuw elektrisch model
Volgens Audi zijn er in totaal dan ook slechts ‘minder dan 100’ van verkocht, tegenover alleen in Europa al meer dan 2.000 exemplaren met V10. Wie al een R8 e-tron heeft besteld, krijgt zijn auto in de loop van dit jaar gewoon nog geleverd. Nieuwe orders worden echter niet aangenomen. Audi laat wel weten dat de techniek van de R8 e-tron ‘cruciaal’ is bij de ontwikkeling van een elektrisch groot-volumemodel in serieproductie. Dat model moet een actieradius krijgen van ‘meer dan 500 kilometer’. Waarschijnlijk doelt Audi daarmee op de aanstaande A9 e-tron.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review