De Audi RS3 is er nu ook als Limousine en die versie krijgt ook meer pk’s dan er eerder in een RS3 te vinden waren. De RS3 Limousine krijgt namelijk de 2.5 TFSI vijfcilinder uit de TT RS. Dat betekent dat de auto 400 pk levert. In 4,1 seconden zit je op de honderd kilometer per uur. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, maar net als bij de TT RS kan dat naar wens worden verhoogd naar 280 km/h.
Driften
Wat ook van de TT RS wordt overgenomen zijn de S Tronic zeventrapsautomaat en de Quattro-vierwielaandrijving. Met de Audi Drive Select heb je de keus uit drie rijstanden, waarmee alles naar eigen wens kan worden ingesteld. Optioneel is een RS sportonderstel te krijgen, met adaptieve dempers. De auto staat 2,5 cm dichter op het asfalt dan de gewone versie. Leuk voor wie van spektakel houdt: de stabiliteitsregeling heeft een sportmodus en die laatste zorgt ervoor dat je gecontroleerde drifts kunt maken. Optioneel zijn koolstofvezel remschijven leverbaar, maar alleen voor de voorwielen. Ook optioneel is het vervangen van de LED-verlichting voor Matrix LED.
Op het circuit
Voor wie een eigen raceteam heeft: de RS3 is er ook als LMS, een race-uitvoering voor klantenteams in de nog jonge TCR-klasse. Opvallend is dat de raceversie een kleinere motor heeft dan de RS3 Limousine voor de straat, namelijk een 2.0 TSFI met 330 pk. Ook de prestaties blijven iets achter: van nul naar honderd in 4,5 seconden en een topsnelheid van 240 km/h. Verder is de RS3 LMS natuurlijk volledig aangepast voor circuitgebruik, met racevoorzieningen die aan de FIA-eisen voldoen.
In de eerste helft van 2017 komt de Audi RS3 Limousine op onze markt en prijzen volgen tegen die tijd.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review