Volvo XC90 nu ook met bed achterin

De Volvo XC90 is nu ook leverbaar met een bed achterin, namelijk in de vorm van deze door Nilsson gebouwde ambulancevariant.

De Nilsson XC90 Ambulans is gebouwd op basis van een vierwielaangedreven Volvo XC90. Voor onder de kap is er de keuze uit een dieselmotor (D5) met 235 pk of een benzinemotor (T5) met 254 pk. De XC90 als basis is mede gekozen vanwege de actieve en passieve veiligheid. De Haldex vierwielaandrijving zorgt ervoor dat de broeders op bestemming komen onder alle weersomstandigheden en ook op ‘zeer moeilijk terrein’. De bodemvrijheid bedraagt 22,5 cm.

Ziekenhuisje op wielen

De ambulanceopbouw is opgebouwd uit koolstofvezel. Daardoor is de opbouw licht en sterk. Dat zou weer moeten zorgen voor een hoog comfort voor zowel de patiënt als het personeel. Het laadvermogen van de XC90 Ambulans is 700 kg. Uiteraard was ergonomie erg belangrijk bij de inrichting van de opbouw, zodat de geboden zorg zo goed mogelijk en op veilige wijze kan worden uitgevoerd.

Grote krachten

Voor de typegoedkeuring heeft de XC90 Ambulans allerlei testen doorstaan, waaronder tests voor de stoel- en brancardbevestiging. Wel zo prettig als die op zijn plek blijft. De brancard blijft bij krachten tot maar liefst 20G op zijn plek.

De XC90 Ambulans vervangt de Nilsson XC70 Ambulans.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.