Diesel
Bij de introductie van de Renault Talisman liet het merk voor het eerst licht schijnen op de dCi 110 hybrid assist diesel. Hierbij werkt de bekende diesel met een kleine elektromotor/-generator en 48V-accu die remenergie opslaat en deze weer inzet bij accelereren vanuit hele lage toeren. Het doel hierbij is niet om de prestaties te verhogen maar dieselmotor te ontlasten en dus het verbruik te drukken. Voor de Scenic moet het leiden tot een CO2-uitstoot van slechts 92g/km.
Niet aantrekkelijk?
Niet de Talisman maar de nieuwe Scenic is als eerste Renault met deze aandrijving uitgerust. Wat deze uitvoering in Nederland gaat kosten is nog niet bekend. Evenmin weet de importeur al of de dCi 110 Hybrid Assist ook naar de Megane zijn weg vindt. Bij de presentatie van de nieuwe compacte middenklasser werd deze uitvoering aangekondigd maar de Nederlandse importeur is er nog niet uit of dit type ook voor ons aantrekkelijk is.
Prijs
Hoewel de CO2-uitstoot van de Megane dCi 110 Hybrid Assist ook lager ligt (76 g/km), heeft de techniek wel zijn prijs. De productiekosten liggen hoger en je hebt iets minder bagageruimte. Wel een voordeel: het stop/start-systeem werkt door toepassing van de elektromotor naadloos en stil. Een stuk prettiger dan reguliere stop/start-systemen met conventionele startmotor.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review