Opel Ampera-e komt 400 kilometer ver

And the winner is....

Opel heeft de Ampera-e door de NEDC-cyclus gestuurd en daarom kunnen ze ons nu vertellen dat de auto 400 kilometer ver komt. In de praktijk haalt de naar verwachting betaalbare elektrische auto daarom zeker 300 kilometer op een volle accu.

Over de nieuwe Opel Ampera-e wisten we het een en ander, maar nu weten we ook hoe ver de auto komt op een volle accu. Na een test volgens de NEDC-cyclus komt de Ampera-e maar liefst 400 kilometer ver. Opel geeft zelf al wel de nuance dat de actieradius in de praktijk eerder rond de 300 km ligt. De accu’s hebben een forse capaciteit van 60 kWh.

One pedal driving

De Ampera-e is verder voorzien van rijmodi waarbij de auto extra op de motor remt. In de actiefste stand daarvan heb je het rempedaal volgens Opel nauwelijks tot niet nodig en is de auto ook zonder remmen volledig tot stilstand te brengen in normaal verkeer. Deze rijmodus kan de actieradius in de stad met vijf procent vergroten.

De anderen

De theoretische actieradius van 400 km is meer dan die van de meest directe concurrentie. De BMW i3 komt met maximaal 300 kilometer het dichtste bij, maar gebruikt daarvoor 'slechts' een 33 kWh accupakket. De Nissan Leaf en Renault Zoe volgen met zo’n 250 km. Daarmee komen alleen de auto’s van Tesla verder dan de Opel, maar dan zit je wel al in een andere prijsklasse.

Nog wat cijfers

Een ander bekendgemaakt cijfer is de inhoud van de bagageruimte, die 381 liter meet. Dat is iets groter dan die van een Opel Astra. We kunnen de Ampera-e in 2017 op de markt verwachten. De prijzen volgen later en in de tussentijd kunnen we de auto gaan bekijken in Parijs.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.