De Opel Ampera-e moet volgens Opel vooral indruk maken met zijn acceleratie, die op het niveau van een sportauto zou moeten liggen. De Ampera-e wordt een auto met sportief karakter. De auto levert een koppel van 360 Nm en een vermogen van 204 pk. Een nul-naar-honderdsprint wordt niet opgegeven, maar wel dat je in 3,2 seconden op 50 km/h zit. Een tussensprint van 80 naar 120 km/h moet in 4,5 seconden afgerond zijn. Volgens Opel presteert de Ampera-e daarmee op het niveau van de OPC-modellen en om dat te bewijzen zetten ze de Ampera-e alvast in een dragrace. Zie de video.
De praktijk
Volgens Opels CEO Karl-Thomas Neumann zorgt de Ampera-e ervoor dat volledig elektrisch rijden in de dagelijkse praktijk haalbaar is. Hoe ver je komt als je dergelijke dragraces uit blijft voeren wordt niet vermeld, maar volgens Neumann gaan duurzaamheid en rijplezier wel heel goed samen bij de Ampera-e. De topsnelheid ligt op 150 km/h en de auto biedt een ‘beduidend grotere actieradius’ zijn volledig elektrische concurrentie. Hoe ver je nou precies komt in concrete kilometers wordt dan weer niet vermeld. De interieurruimte doet volgens Opel niet onder voor die van andere C-segmenters.
Verbonden
Opel is ook trots op de connectiviteit van de Ampera-e. Naast Opel OnStar, heeft de auto ook de nieuwste versie van het IntelliLink-entertainmentsysteem. Daar zit onder andere een wifi-hotspot bij die zeven smartphones aankan. Via Apple CarPlay kun je daarmee weer toegang krijgen tot films en muziek.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review