Ford maakt ruimte voor de nieuwe Fiesta

Met de introductie van de Ford Ka+ maakt Ford ruimte voor de nieuwe Fiesta die volgend jaar komt. Dat model wordt groter, luxer en meer premium. Ook in de prijsstelling. De importeur neemt al voorbereidingen.

Mainstream versus Premium

Vanaf september komt de Ka+ het B-segment versterken als ‘mainstream’ model voor een prijs van net geen 13 mille. Om niet in het vaarwater van de Fiesta te komen schrapt de importeur binnenkort het instapmodel van de Fiesta die toch al niet veel besteld werd, de Ambiente uitvoering met 65 pk motor.

Het is een voorbode van de nieuwe positionering van de volgende generatie Fiesta. Ford wil met dat model een ‘premium’ aanbod hebben in het B-segment. Suzuki bewijst ook al dat meerdere modellen in het zelfde segment geen slecht idee is. De Ka+ is er dan voor de rationele koper, de Fiesta speelt meer in op luxe, rijplezier en sterkere motoren. Bij dit plaatje hoort natuurlijk ook een sportiever design.

Hoe premium?

Hoe premium de nieuwe Fiesta wordt moet nog blijken. Ford heeft niet oneindig speelruimte om het volgende model duurder te maken, want bij de écht premium modellen zoals de Mini’s en Audi A1’s van deze wereld beter te rechtvaardigen. Bovendien moeten huidige Fiesta-klanten niet op een dood spoor komen wanneer ze een nieuw exemplaar zoeken. Naar verwachting is daarom het leveringsprogramma van de Fiesta nog breder dan momenteel het geval is, waardoor de prijslijst bedragen kan melden tussen 15 en 25 mille.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.