Iets korter dan Fiesta
In tegenstelling tot de Ka zoals we die tot nu toe kennen is de Ka+ - eind 2013 onthuld als studiemodel en inmiddels in Zuid-Amerika al op de weg - een vijfdeursauto, slechts iets korter dan de Fiesta, maar wel hoger. Met de Ka+ legt Ford de focus op praktisch gemak, wat de bagageruimte van 270 liter nog eens benadrukt. Dit rationele karakter heeft wel als gevolg dat het design van de Ka plus geen wenkbrauw doet fronsen.
Alle luxe
Het interieurontwerp is wel weer des Fords en we zien ook USB en AUX-aansluitinhrn, stuurbediening, cruise control en telefoonconnectiviteit. Luxe als stoelverwarming, parkeersensoren, digitale radio en automatisch geregelde airco is ook aan de Ka+ besteed. Ford weet dat ook hun kleinste model gewoon luxe voor de dag moet komen. Niet in de laatste plaats is ook het onderstel op de Europese smaak aangepast.
1.2 liter motor
Voor de aandrijving zorgt de 1.2 liter benzinemotor die gebaseerd is op de 1.25 liter motor uit de Fiesta, met een vermogen van 70 of 85 pk. Nog niet bekend is of Ford (bij ons althans) de 1.0 EcoBoost gaat leveren. Een aangepaste versie van de 1.2 liter met 85 pk is gekoppeld aan een vijfbak met langere versnellingen in ieder geval de zuinigste, getuige het verbruik van 4.9 l/100km. Dat is overigens ónzuiniger dan de Fiesta.
Introductie
Ford maakt de Ka+ direct bestelbaar vanaf 12.995 euro. Ook qua prijs ligt de Ka+ ligt op de Fiesta want die begint momenteel bij 13.675 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review