40-60-90 Serie
In de toekomst bestaat het modellengamma van Volvo weer uit de 40 Serie, 60 Serie en 90 Serie met sedan (S), Estate (V), Cross Country (CC) en SUV XC-badge. Nu de XC90, S90 en V90 zich hebben voorgesteld, zet het merk nu zijn pijlers op de compacte modellen in de 40 Serie. De XC40 komt eind 2017, gevolgd door volgende derivaten in 2018, in eerste instantie een nieuwe V40, maar we sluiten een S40 niet uit, gezien het studiemodel. Voordat het zover is zien we vandaag de studiemodellen: de 40.1 en 40.2 concept cars.
Opstandig design
Goed te zien is dat Volvo voor de 40 Serie een minder klassieke maar juist meer eigentijds design voor ogen heeft, hand in hand met sportieve en scherpe lijnen. Scandinavisch design 3.0, zullen we maar zeggen. Volvo noemt het ‘opstandig en uitdagend.’
Ook EV op basis CMA platform
Onderhuids is de 40 Serie gestoeld op het CMA platform, een nieuw type architectuur dat ook ruimte biedt voor plug-in hybride techniek en volledig elektrische aandrijving. Die laatste heeft dan een actieradius van circa 350 kilometer. Volvo heeft ook al een grotere volledig elektrische Volvo op de agenda gezet voor 2019. Die is dan gebaseerd op het platform van de 90 Serie modellen.
T5 Twin Engine
De nieuwste plug-in hybride techniek voor de compacte modellen werd al eerder voorgesteld onder de naam T5 Twin Engine, voorzien van een driecilinder turbobenzinemotor, een elektromotor en een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Deze aandrijflijn maakt de 40 Serie voorwielaangedreven.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review