Abarth 595 optisch en technisch lekker aangepakt

Brullen maar!

Nu de Fiat 500 een facelift heeft gekregen, mag de Abarth-versie niet achterblijven. Zodoende stellen de Italianen de nieuwe Abarth 595 voor. In het knalgeel en met nieuwe racy opties.

Niet alleen meer show

Conform de facelift van de Fiat 500 is ook de Abarth 595 aangepast. Uiteraard kiest Abarth weer voor een sportievere aanpak en dus zien we nieuwe bumpers, nieuwe kleuren, andere lichtmetalen velgen en een verse set achterlichten. Niet alle vernieuwingen zijn puur voor de show; de nieuwe neus geeft de motor meer koelcapaciteit en dat zien we terug in hogere vermogens. Het lichtmetaal geleidt de warmte van de remmen beter af.

In het interieur is het gewijzigde sportstuur en de komst van UConnect navigatie de grootste vernieuwing, net als bij de ‘stadse’ versie. Bijzonder: het volledig uit koolstofvezel opgetrokken dashboard, afkomstig van de racy 695 Biposto, is nu optioneel verkrijgbaar. Vraag niet wat het kost, want prijzen zijn nog niet bekend.

Vermogensboost

Abarth grijpt de facelift ook aan om de 595 en 595 Cabrio meer vermogen te geven. De 1.4 T-Jet turbobenzinemotor levert nu 5 pk meer; de 595 gaat met 145 pk op stap, de 595 Turismo mag 165 pk naar het asfalt sturen. Als vanouds is de 595 Competizione met brullende sportuitlaat en Brembo-remmen en gekleurde remklauwen het topmodel; zijn 180 pk sterke T-Jet blijft goed voor een 0-100 sprint van 6.7 seconden.

Sperdifferentieel

Standaard zijn alle uitvoeringen voorzien van een handgeschakelde vijfbak, optioneel is een gerobotiseerde sequentiële versnellingsbak met schakelpaddles achter het stuur mogelijk. Sportief doe je pas echt met het mechanische sperdifferentieel dat Abarth op het brulaapje (595 Competizione met handbak) kan leveren. Het resultaat: nog meer grip en dus nog meer snelheid in bochten. Of rotondes...

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.