Porsche trok het doek van de 718 Cayman op de Autoshow van Peking. Net als bij de 718 Boxster gaat het om een grondige update aan de carrosserie en de techniek. De uiterlijke wijzigingen zijn direct te zien aan de voor- en achterzijde. In het interieur valt direct het op de 918 Spyder geïnspireerde stuur op. Onder de motorkap – voor zover die er is – schuilt nu een 2.0 liter viercilinder boxermotor met turbo met 300 pk of een 2.5 liter variant met 350 pk. Die laatste is weggelegd voor de 718 Cayman S.
VGT Turbo
Dankzij de nieuwe turbokrachten heeft de 718 Cayman veel meer koppel (380 Nm). De 718 Cayman S heeft zelfs een turbo met variabele geometrie, net als de 911 Turbo. In combinatie met de PDK-automaat en het Sport Chrono pakket is het faceliftmodel nog sneller: 0-100 km/u duurt slechts 4.2 seconden en de topsnelheid bedraagt 285 km/u (voor de Cayman S). Goedemorgen!
Los van deze prestatiewinst neemt het rijplezier in het nieuwe model verder toe dankzij finetuning aan het onderstel met dank aan nieuwe veren, dempers en stabilisatoren. Ook de besturing is directer (10%) terwijl de achterwielen iets breder zijn. Viel Spass! De 718 Cayman heeft voortaan het remsysteem van voorganger 718 Cayman S.
Prijzen
De nieuwe Porsche 718 Cayman modellen zijn per direct te bestellen en staan eind september bij de Nederlandse Porsche Centra. De prijzen beginnen bij 65.700 euro (718 Cayman met zesbak), terwijl de PDK-variant marginaal duurder is; 66.295 euro. Bij de 718 Cayman S is juist de PDK-variant voordeliger: 80.900 euro, want de handgeschakelde versie kost 84.368 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review