Voorop staat dat BMW graag nieuwe wegen bewandelt. Wie had gedacht dat de Duitsers zich ook aan MPV’s zou vergapen? Of je die nou mooi vindt of niet, ze zijn voor BMW nu al een groot succes. In dat licht zou een grotere SUV wellicht geen slecht idee zijn, zeker voor markten als China, Rusland en Amerika waar grote SUV’s toch al in overvloed zijn.
Groeistuip
Gezien de lengte van de huidige X5 (4.89 meter) moet de X7 dus riant over de vijf meter heen gaan om echt onderscheidend te zijn. Daarmee ontpopt de nieuwe SUV zich tot concurrent van de Mercedes GLS, die op zijn beurt een grotere variant van de GLE is. De X7 zet dan ook het vuur aan de schenen van de Audi Q7. Kortom; een relatief ruime zevenzits SUV van BMW moet kunnen.
Onderscheid
De vraag is wel hoe de Duitsers de hoge mate van Freude am Fahren garanderen. De MPV’s van het merk maken gebruik van het platform dat ook MINI’s aandrijft, een sportieve basis waarmee het in een MPV ook leuk rijden is. Waar Audi en met name Mercedes het op de comfortabele toer gooien, moet BMW dynamisch uit de hoek komen. We verwachten daarom dat de techneuten met actieve stabilisatoren, luchtvering met adaptieve demping en - heel belangrijk - meer lichtgewicht materialen tot verrassende resultaten kan komen. Met de Carbon Core van de nieuwe 7 Serie heeft het merk immers ook al nieuwe maatstaven gezet in het segment.
V12
Afhankelijk van de positionering vormt de Range Rover en misschien wel de Bentley Bentayga ook wel concurrentie. Mogelijk voorziet BMW naast zes- en achtcilinders ook in een V12 uitvoering voor het topmodel, net als die Bentley. Het is nog ongeveer twee jaar wachten voordat het eindresultaat geen geheimen meer kent.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review