Subaru kreeg met de introductie van de Levorg de smaak te pakken; het design straalt meer dynamiek, de motoren en transmissies zijn modern en het interieur staat duidelijk op een hoger plan, met verfijnde afwerking. Die vlieger lijkt nu helemaal op te gaan voor de nieuwe Impreza, waarvan het doek in New York er af is gegaan.
Sportiever
Goed, de neus van de nieuwe Impreza is vooral keurig en strak, maar de flanken stralen meer snelheid uit door nadrukkelijke belijning. Uiteraard oogt de hatchback iets sportiever dan de sedan, maar daar zijn Amerikanen immers ook gek op. Ook de bredere en langere carrosserie draagt bij aan zijn vlottere aanblik.
Hoogwaardiger
Het interieur is wederom overzichtelijk ingedeeld maar oogt hoogwaardiger door betere afwerking en moderner design van details, zoals de raamknoppen bijvoorbeeld. De Japanners blijven wel vasthouden aan het centrale schermpje bovenop het dashboard, waarvan de toegevoegde waarde beperkt is. Verder beleeft de Impreza zijn debuut met draadloze laadtechnologie voor de smartphone en connectiviteit via Apple CarPlay en Android Auto.
Viercilinder
Qua techniek vertrouwt Subaru weer op vierwielaandrijving en een boxermotor, maar het platform van de auto is helemaal nieuw: de Impreza bijt er het spits mee af. In Amerika staat de Impreza met een 2.0 liter viercilinder maar of die ook voor Nederland bestemd is, moet nog blijken.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review